مالیات در قبرس شمالی چقدر است؟

مجله اینترنتی واژه چی

مجله اینترنتی واژه چی

به وبلاگ من خوش آمدید

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








مالیات در قبرس شمالی چقدر است؟


قبل از صحبت در مورد مالیات در قبرس شمالی، بهتر است یک تعریف کلی از موضوع ارائه شود مالیات را می توان هزینه ای دانست که توسط افراد جامعه برای تامین هزینه های عمومی جامعه پرداخت می شود. این هزینه شامل هزینه های زیرساختی، آموزش، بهداشت، امنیت، دفاع و سایر خدمات عمومی می شود

مالیات ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

مالیات های مستقیم: مالیات هایی که مستقیماً از درآمد یا اموال اشخاص حقیقی یا حقوقی اخذ می شود. مانند مالیات بر درآمد، مالیات بر دارایی و مالیات بر ارث.

مالیات های غیر مستقیم: مالیات هایی که به طور غیرمستقیم از طریق مصرف کالاها و خدمات اخذ می شود. مانند مالیات بر ارزش افزوده، مالیات واردات و مالیات بر فروش.

مالیات نقش مهمی در تامین مالی دولت و ارائه خدمات عمومی به شهروندان دارد. مالیات به تنظیم بازار و توزیع درآمد در جامعه کمک می کند.

مقایسه مالیات های مستقیم در قبرس شمالی و سایر کشورهای اروپایی:

در سال 2023، نرخ مالیات مستقیم در اروپا حدود 35 درصد است. در همین حال، نرخ مالیات در قبرس شمالی حدود 20-27٪ است. البته نرخ مالیات مستقیم در کشورهای مختلف اروپایی متفاوت است، بنابراین کشورهایی مانند دانمارک و سوئد دارای نرخ مالیات مستقیم تا 55 درصد هستند.

مقایسه مالیات در قبرس شمالی یورومای به صورت غیر مستقیم با سایر کشورهای اروپایی:

مهمترین نوع مالیات غیر مستقیم در اروپا مالیات بر ارزش افزوده (VAT) است. مالیات بر ارزش افزوده یک مالیات بر مصرف است که برای همه کالاها و خدمات در یک کشور اعمال می شود. نرخ مالیات بر ارزش افزوده در اروپا از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما به طور کلی حدود 20 درصد است. نرخ مالیات بر ارزش افزوده در قبرس شمالی 18 درصد است. مالیات بر ارزش افزوده در قبرس شمالی به عنوان KDV شناخته می شود.

نرخ مالیات بر املاک در قبرس شمالی و سایر کشورهای اروپایی:

در اکثر کشورهای اروپایی، صاحبان املاک باید سالانه مالیات بپردازند تا مالکیت خود را داشته باشند. این مالیات معمولاً به صورت درصدی از ارزش املاک محاسبه می شود. در همین حال، مالیات بر دارایی در قبرس شمالی معادل 5 درصد ارزش ملک است و تنها یک بار در ملک جدید پرداخت می شود. نه تنها مالیات مضاعف بر معاملات املاک و مستغلات وجود دارد، بلکه هیچ مبلغی بابت مالیات سالانه املاک و مستغلات به دولت پرداخت نمی شود.

مالیات بر کالاهای ورودی به کشور

عوارض گمرکی  در اروپا از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و بسته به نوع محصول متفاوت است. اما به طور متوسط ​​مالیات بر واردات کالا در کشورهای اروپایی حدود 20 درصد است. مالیات واردات برای کالاهای مختلف در قبرس شمالی euromy متفاوت است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط مجله اینترنتی واژه چی در چهار شنبه 17 آبان 1402

مطالب پیشین


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by vazhechi